Kjøpsbetingelser

Registrering

For å handle i Mitt Interiør nettbutikk kan du registrere deg som Kunde eller du kan handle som gjest. Konto kan opprettes under Min konto eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Registreringen krever en gyldig epost-adresse. Vi leverer til hele Norge. også Svalbard. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende i følge loven være 18 år. Når du handler er e-post og mobilnummer obligatorisk.

Adresseendring

Kunden er selv ansvarlig for at riktig adresse og postnummer er oppgitt i profilen. Adresseendring gjøres på Min side. Registrert adresse vil være leveringsadresse, men det er mulig å legge inn alternativ adresse på levering om ønskelig dersom du handler med kort eller PayPal. Ved fakturakjøp sendes varene til din folkeregistrerte adresse.

Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer og eventuelt gebyr og frakt, vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen. Alle tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker eller ved kampanjer der fristen vises i annonser eller nyhetsbrev.

Vi tar forbehold om at feil kan oppstå på priser og beholdning samt tekniske feil knyttet til handlekurv eller utsjekk. Vi vil da kontakte Kunden innen neste virkedag og finne en god løsning.

Betaling

Kredittkort

Kjøp i Mitt Interiør nettbutikk betales med kredittkort (Visa eller Mastercard) eller paypal. Din sikkerhet og trygghet er meget viktig for oss, og med samarbeidspartnere som Stripe blir denne sikkerheten ivaretatt. Stripe er en av verdens største leverandører av kort tjenester. Ved et kjøp i Mitt Interiør nettbutikk, vil kjøpesummen bli reservert på konto frem til varene er plukket. Først når varene er plukket og sendes blir kontoen belastet.

PayPal

PayPal er en trygg og enkel metode for å betale og motta betaling på nettet. Ved hjelp av tjenesten kan alle betale slik de ønsker – via kredittkort, bankkontoer, PayPal Smart Connect eller kontosaldoer – uten å dele betalingsopplysninger.

Gebyr for å handle med PayPal er kr 0,-.

Rabattkoder

Rabattkoder kan ikke kombineres. Man kan kun benytte en rabattkode pr handel. Rabattkoden må legges inn i handlekurven, og kan ikke legges til i etterkant. Rabattkoder gjelder en gang pr. Kunde, om ikke annet er spesifisert under tilbudet. Har du brukt en rabattkode som gir deg rabatt når du handler for et minimumsbeløp, vil rabatten falle vekk dersom du returnerer varer som gjør at du kommer under minimumsbeløpet. Rabattbeløpet blir trukket fra varene som blir returnert, slik at beløpet som blir refundert er det beløpet som faktisk er betalt. Dersom du ønsker mer informasjon om denne prosessen, ta kontakt med oss på kontakt@mittInterior.no

Frakt/levering

Alle ordre sendes fra leverandører rundt i verden, utenfor Norge er det i hovedsak DHL som tar seg av logistikken og når pakken kommer til Norge vil pakken bli behandlet som postens klimanøytral servicepakke. Leveringstiden kan variere fra hvor leverandøren er lokalisert i verden og leveringsadressen. Alle våre produkter har en anntatt leveringstid på sin beskrivelse. Vi tar forbehold om noe lengre leveringstid i perioder der leverandøren eller Posten har mye trafikk. Vi tar forbehold om at det kan oppstå situasjoner som gjør at vi blir utsolgt for ett eller flere produkter. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby som alternativt produkt.

Heving ved forsinkelse

Dersom Mitt Interiør ikke kan levere til avtalt tid, og senest innen 40 dager etter bestillingen er mottatt, skal forbrukeren oppfordre Mitt Interiør til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom Mitt Interiør ikke leverer innen denne tilleggsfristen, kan forbrukeren heve avtalen.
Hvis Mitt Interiør har nektet å levere varene, hvis levering innen avtalt tid er avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller hvis forbrukeren før inngåelsen av avtalen har underrettet selgeren om at levering innen eller på et bestemt tidspunkt er avgjørende, så har Mitt Interiør i slike tilfeller ikke levert i tide i samsvar med § 6, og forbrukeren kan umiddelbart heve avtalen. Dersom det foreligger hevingsrett, vil forbruker få pengene tilbakebetalt senest innen 14 dager fra hevingsrett inntreffer.

Angrerett

Angrerettloven gjelder ved alle kjøp Kunden gjør i Mitt Interiør nettbutikk. Angrerettskjema vil bli oversendt på epost, som på lik linje ordrebekreftelsen som sendes på e-post ved kjøp, og angreretten er på 14 dager fra varen(e) er mottatt (jf. Angrerettloven § 21).  Det betyr at du innen 14 dager etter mottak av varen(e) må gi oss melding om at du angrer kjøpet. Det kan du gjøre enten på e-post til kontakt@mittInterior.no, eller på telefon 917 63 602 (hverdager 08-16). Deretter har du ytterligere 14 dager på å sende varen(e) i retur.

Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 8, første ledd bokstav i). Du vil få opplysninger for retur ved kontakt med oss og du vil måtte betale returfrakten ved retur, men få refundert pengene innen 14 dager etter mottatt retur.

Vi gjør oppmerksom på følgende utdrag fra angrerettloven: Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Angrerettloven § 5, punkt a).

Angrerett på brukte varer

Dersom varen ikke svarer til forventningene ut fra produktbeskrivelsen, kan angreretten benyttes innen 14 dager selv om varen er brukt. Når brukte varer returneres, vil det bli foretatt en verdivurdering av varen, og Kunden vil få tilbakebetalt kjøpesummen fratrukket verdireduksjonen (jf. Angrerettloven § 25, tredje ledd). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 8, første ledd bokstav i). Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.

Uavhentede pakker

Posten sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du blir belastet et gebyr på kr. 199,-, for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angretten.

Heving av kjøp

Du har 14 dagers åpent kjøp hos Mitt Interiør. Heving av kjøp er enkelt, og du tar kontakt med oss om retur av varen tilbake til leverandør. Husk at merkelapper ikke må være fjernet fra produktet, og vesken må være ubrukt.

Gi beskjed til Kundeservice før fakturaforfall dersom du sender noe i retur og har valgt faktura som betalingsmåte. Du unngår da at faktura purres før retur er behandlet. Send e-post med info om kvitteringsnummer og fakturanummer til Kundeservice: kontakt@mittInterior.no

Bedriftskunder kan bytte varer så sant det ikke er trykk/broderi på plaggene. Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur. Har du benyttet returetikett ved retur, blir du fakturert returporto for bruk av denne. Returportoen er 59,-.

Reklamasjon

Ved fabrikasjonsfeil eller svakheter på sømmer, knapper eller glidelåser og lignende, har Mitt Interiør en 2 års garanti. Reklamasjonsretten gjelder mot fremvisning av kvittering.
Behandling av reklamasjoner og eventuelle bytter av reklamasjonsprodukter gjøres pr. epost og en e-post på kontakt@mittInterior.no med 3 bilder av det ødelagte produktet; To nærbilder som viser fabrikasjonsfeilen/problemet med produktet, og ett oversiktsbilde.

Mitt Interiør har ikke ansvar for tap i forbindelse med bruk av våre produkter, som f.eks. innhold i lommer og avfarging på andre gjenstander.

Konfliktløsning

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Mitt Interiør vil følge vedtak Forbrukertvistutvalget fatter. Se lov av 28. april 1978 nr. 18 om behandling av forbrukertvister.

Retur

Dersom du ønsker å returnere produkt(er) tar du lett kontakt med oss på live chat (nede i høyre hjørne) eller sender oss en epost til kontakt@mittinterior.no.

Returadresse

Retur av vare går direkte til leverandør og du vil få tilsendt adressen ved kontakt med oss at du ønsker å returnere din vare.

Kopibeskyttet

Innhold på Mitt Interiør sine nettsider er Mitt Interiør sin eiendom. Dette innholdet er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelser av produktene, bilder/grafikk, design og layout, og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra Mitt Interiør

Force Majeure

Med force majeure menes ekstraordinære hendelser som er utenfor partenes kontroll. Eksempler på dette er naturkatastrofer, flom, krig, opprør, streik osv. Denne klausulen løser Mitt Interiør fra ansvaret for forpliktelser som Mitt Interiør ikke er i stand til å gjennomføre grunnet hendelser utenfor Mitt Interiør sin kontroll.

Lagt til ønskelisten din
Min ønskeliste
Du har akkurat lagt dette produktet i handlekurven

#title#

#price#
×